Om HVK

Holte Vandski Klub (HVK) er en forening som blev grundlagt tilbage i 1954 og var dermed et af de første steder man kunne komme til at stå på vandski i Danmark. Til at starte med havde klubben ingen andre faciliteter end en båd. Med tiden fik man dog et lille skur man kunne benytte til opbevaring af ting.

I 1971 fik klubben tilladelse til at bygge det nuværende klubhus. Huset blev bygget ved hjælp af medlemmerne. I tidens løb har der været mindre ombygninger og istandsættelser, men huset er alligevel blevet slidt godt og grundigt. Derfor begyndte man en renovering af huset i det tidlige forår 2000. Dette har bl.a. betydet at klubben har fået et helt nyt køkken.

Igennem tiderne har klubben været vært for adskillige arrangementer. HVK har bl.a. været vært for VM, som blev afholdt i 1969 på Bagsværd sø. Derudover har klubben også været vært for div. Nordiske og Danske mesterskaber gennem tiderne. I 1983 holdt klubben en hop-konkurrence en augustaften. Dette var en meget stor succes, med masser af tilskuere og stor deltagelse fra nogle af verdens bedste vandskiløbere.Gennem klubbens lange historie har den haft mange danske mestre. Nogle af klubbens medlemmer har også været indehavere af adskillige danske rekorder.

Vi er en aktiv klub med plads til alle der brænder for vandski og wakeboard sporten, og med ekstra fokus på juniorer. Der er en ugentlig træningsdag for netop denne gruppe, med to trænere tilknyttet. Klubben har også en stor gruppe medlemmer i +30 alderen, som både består af meget dygtige elite løbere og medlemmer der kun har stået nogle få sæsoner. Holte Vandski Klub har et tæt samarbejde med Dansk Vandskiforbund, og afholder altid bredde arrangementer, som arrangeres i dette regi.

På nedenstående billede kan du se hvor på søen at vandskiløbet foregår. Vi starter ud fra broen foran klubhuset, vender rundt og sejler langs med bredden i et afmærket område. Vi sejler normalt 2 gange frem og tilbage, hvorefter du bliver sat af ved broen igen. Turen tager ca. 8 minutter for en rutineret vandskiløber.

Image

Vandskiklubben er placeret i Furesøen og ligger ved siden af restaurant Jægerhuset & Yacht Klubben.